نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. آذر 1395 - 11:11   |   کد مطلب: 20944
بسیج پیش‌قدم در ایجاد اشتغال
تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال پایدار است
بسیج با اجرای اقتصاد مقاومی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی کمکی به سزا در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری کرده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ چند سالی است که پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری  بسیج در اجرای فرامین رهبری پیش رو بوده و اقدامات مؤثری در راستای رفع بیکاری انجام داده است.

توجه به کارگاه‌های زودبازده و تولیدی در راستای ظرفیت‌های داخلی از مهم‌ترین اولویت‌ها در این مدت بوده و اقدامات مؤثری در طی این مدت انجام‌شده است.

 بسیج سازندگی در ملایر با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پس از ابلاغ آن توسط رهبری ایجاد کارگاه‌های تولیدی قارچ، کمپوست، پرورش دام و طیور و صنایع تبدیلی و تولیدی را توسط جوانان علاقه‌مند در دستور کار قرار داده و افراد زیادی در این راستا موفق به اشتغال‌زایی و ایجاد کارگاه تولیدی شده‌اند.

داود ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با نام‌گذاری سال 1395 توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توجه هر چه بیشتر به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: ایجاد اشتغال و توسعه کارگاه‌های زودبازده با استفاده از ظرفیت‌های داخلی شهرستان مهم‌ترین فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملایر است.

فرمانده سپاه ملایر گفت: بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای طرح خای اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملایر در نظر گرفته‌شده که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

ابراهیمی با اشاره به تعداد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی افتتاح‌شده از ابتدای سال در ملایر بیان کرد: در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال تاکنون 50 طرح اقتصاد مقاومتی افتتاح‌شده است.

وی گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملایر پرورش ماکیان، پرورش ماهی، زنبورعسل، پرورش قارچ و صنایع تبدیلی و تولیدی است.

فرمانده سپاه ملایر گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از 7 میلیارد ریال به متقاضیان از طریق بانک مهر اقتصاد واگذارشده است.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در ملایر بیان کرد: با اجرای این 50 پروژه برای 120 نفر اشتغال‌زایی ایجادشده است.

در همین راستا در هفته بسیج سه طرح اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی، پرورش مرغ بومی و پرورش قارچ خوراکی در روستاهای ملایر افتتاح شد.

*تولید قارچ خوراکی با اشتغال‌زایی سه نفر

صادق کوهی جوان ملایری است که با ایجاد یک کارگاه تولیدی پرورش قارچ خوراکی برای سه نفر به‌طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده تا بتواند قدری از سفارش‌های رهبری در اقتصاد مقاومتی را اجرا کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها اظهار کرد: این کارگاه در دو سالن با زیربنای 22 مترمربع ایجادشده است که ظرفیت دو تن کمپوست را دارد.

این کارآفرین ملایری از این دو سالن درمجموع هر دوره بیش از 450 کیلوگرم قارچ برداشت می‌شود که هر دوره 57 روزبه طول می‌انجامد.

کوهی گفت: اجرای فرمان‌های رهبری و ایجاد یک کارگاه تولیدی برای اشتغال جوانان مهم‌ترین هدف از اجرای این کارگاه بوده که به همین منظور 300 میلیون ریال تسهیلات از بسیج سازندگی دریافت کرده‌ام.

وی گفت: زیربنای این کارگاه 60 مترمربع بوده که در صورت حمایت می‌توانیم سالن‌های جدیدی به کارگاه تولیدی قارچ اضافه کنیم.

*خبرنگار دیروز جهادگر امروز

فتح‌الله رضایی یکی دیگر از جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی بوده که در راستای توجه به فرامین رهبری طرح اجرای پرورش مرغ بومی در روستای توجغاز را اجرا کرده است.

وی که بازنشسته صداوسیما بوده پس از تلاش در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی به همراه دو خواهرزاده خود به ایجاد این طرح زده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این طرح در فضایی به مساحت 250 متر اجراشده و برای اجرای این طرح مبلغ 150 میلیون ریال از بسیج سازندگی تسهیلات دریافت کره‌ایم.

رضایی گفت: سالن دارای ظرفیت 3 هزار مرغ تخم‌گذار بوده و مرغ‌ها در حدود  60 تا 70 درصد تخم‌گذاری کرده و تخم‌مرغ آن در بازار به فروش می‌رسد.

این کارآفرین ملایری گفت: اجرای این طرح نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولین بوده تا بتوان محصولی سالم را روانه بازار کرد.

وی افزود: تخم این مرغ‌های بومی به دلیل استفاده از خوراک سالم و قرار گرفتن در معرض آفتاب دارای ارزش غذایی بالایی است.

رضایی گفت: پس از بازنشستگی و برای ایجاد اشتغال و با همکاری دو خواهرزاده‌ام اقدام به اجرای این طرح کردم چراکه اشتغال اولویت امروز همه جوانان است.

*دانشجویان پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی

9 نفر از دانشجویان دانشگاه ملایر نیز در راستای ایجاد اشتغال و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد یک تعاونی اقدام به اجرای طرح استخر پرورش ماهی کرده‌اند.

این دانشجویان با سرمایه ابتدایی خود اقدام به تأسیس تعاونی صنعتی کشاورزی آفتاب ملایر کرده و به دنبال دریافت تسهیلات 300 میلیون ریالی از بسیج سازندگی هستند.

رضایی یکی از دانشجویان این گروه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این طرح در دو استخر اجراشده که این استخرها تا 15 هزار بچه ماهی ظرفیت دارند.

وی گفت: بچه ماهی‌های خریداری‌شده به این استخرها ریخته شده و پس از پروارشان به رودخانه‌های پرورش ماهی منتقل می‌شوند.

رضایی افزود: این طرح باعث اشتغال‌زایی 15 نفر شده که ظرفیت تولید سالیانه آن سالانه بیش از 30 تن ماهی پرورشی قزل‌آلا است.

وی ایجاد اشتغال و یک کار تولیدی را مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین هدف گروه دانشجویان ما برای اجرای این طرح است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار