فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

27. آذر 1395 - 10:40   |   کد مطلب: 21114
این روزها وضعیت مرکز شهر ملایر بسیار نامناسب بوده و با توجه به اجرای عملیات فاضلاب کشی در خیابان‌های خیام و شهید رجایی چهره‌ای نامناسب به مرکز شهر داده است.

به گزارش ملایری‌ها،قرار داشتن بیشتر خدمات موردنیاز شهروندان در این خیابان‌ها و از همه مهم‌تر قرار داشت مراکز درمانی شهر ملایر در پارک چمران و با توجه به تردد زیاد مردم اوضاع بد این خیابان‌ها را دوچندان کرده است.

اجرای عملیات فاضلاب کشی باعث بسته شدن دور پارک چمران و خیابان شهید طلوعی شده و همین امر باعث ترافیک دائمی در میدان امام خمینی(ره) که قلب رفت‌وآمد شهر بوده و خیابان فخریه شده است.

بارندگی‌های اخیر نیز وضعیت نامناسب این خیابان‌ها را بدتر کرده و عبور و مرور مردم در گِلابه های ایجادشده انجام می‌شود آن‌هم در دور پارک چمران که بیشتر مطب‌های پزشکان،داروخانه‌ها و مراکز درمانی در این محل قرار دارد.

سخنگوی شورای شهر ملایر در نشست خبری آبان ماه از آغاز اجرای پروژه فاضلاب خیابان‌های خیام و شهید رجایی خبر داده بود .

اکبر هاشمی در این نشست عنوان کره بود با توجه به این‌که بودجه‌های عمرانی ادارات آب و فاضلاب و مخابرات در این فصل از سال واریز می‌شود لذا این ادارات مجبور هستند عملیات اجرایی کار را آغاز کنند.

وی با عذرخواهی از مردم بابت اجرای این پروژه‌ها بیان کرده بود که شورای شهر به قید اجرای فوریت اجازه حفاری در مرکز شهر را داده و یک‌هفته‌ای این پروژه جمع‌آوری می‌شود.

اما حال بیش از یک ماه از انجام این پروژه گذشته و اجرای فاضلاب هم‌اکنون به ابتدای خیابان شهید رجایی رسیده و وضعیت خیابان خیام و دور پارک چمران بسیار نامناسب است.

رحیم بقالی دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار ا اظهار داشت: پیمانکار اجرای این طرح یک  همدانی بوده و ادعا داشته که دو ماه برای اجرای این طرح از شورای ترافیک و شورای تأمین ملایر مهلت گرفته است.

عضو شورای شهر ملایر گفت: ما نمی‌دانیم چگونه به این پیمانکار مجوز داده‌اند و کار آن غیرقانونی است .

وی گفت: ما به پیمانکار فشار آورده که کار را سریع‌تر به اتمام برساند و آن‌گونه که مشخص است پیمانکار پول نداشته و نمی‌تواند هزینه‌ها را پرداخت کند.

بقالی گفت: معلوم نیست اجرای این پروژه تا به کی به طول انجامد و فشارها روی پیمانکار جواب نداده است.

وی افزود: با اجرای این طرح شهر قفل‌شده و تمام بار ترافیک بر روی خیابان خیام افتاده است و به همین خاطر شورای شهر درخواست دوطرفه شدن خیابان خیام را داده که مورد موافقت قرار نگرفته است.

اجرای این پروژه بیش از یک ماه بوده که آغازشده است و نکته قابل‌توجه این بوده که چرا پروژه به این مهمی نباید با قید فوریت انجام شود؟

آیا اجرای پیاده راه خیابان بوعلی نمی‌تواند یک الگوی برای اجرایت طرح بوده که هم‌زمان ده‌ها کارگر برای سرعت بخشیدن به  اتمام پروژه کار می‌کردند؟

در اجرای این‌گونه پروژه‌ها چقدر آسایش رفت‌وآمد مردم دیده می‌شود و آیا این پروژه هم همچون شهرک رسالت و خیابان پارک تأخیر به همره دارد؟

 

امید است مسئولین در قبال این‌گونه پروژه‌ها بیش‌ازپیش همت به خرج داده و آسایش مردم در اولویت کار آنان باشد...

دیدگاه شما

آخرین اخبار