نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. خرداد 1399 - 8:12   |   کد مطلب: 28535
این روزها و با افزایش ساخت ‌و ساز ساختمان بستن پیاده‌رو ها و خیابان‌ها به یکی از چالش‌های مردم تبدیل‌شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ این روزها و با افزایش یافتن ساخت و ساز املاک در شهر ملایر یکی از معضلات پیش روی مردم تخلیه مصالح ساختمانی در خیابان‌ها و پیاده‌روهای مختلف است.

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که گاهی تردد در یک خیابان کوچک به دلیل تخلیه میلگرد و آهن‌آلات تمامی و یا نیمی ار خیابان بسته‌شده است یا در حال عبور از پیاده‌رو مجبور می‌شوید مسیر خود را به خیابان تغییر دهید به دلیل اینکه کار ساختمانی در حال اجرا است.

پیمانکاران و کسانی که اقدام به ساخت مسکن می‌کنند در حال اجرای پروژه گاهی با گونی کل پیاده‌رو را تصرف کرده و تردد مردم را با مختل مواجه می‌کنند و برخی نیز با فنس اقدام به مسدود کردن معابر می کنند

ریختن مصالح از قبیل ماسه و سیمان و یا نخاله‌های ساختمانی در کوچه و خیابان از دیگر آسیب‌هایی است که این روزها در شهر ملایر مشاهده می‌شود و سؤال مهم این است که چرا و دلیل این امر چیست؟

آیا کسانی که در حال ساخت ‌و ساز و اجرای پروژه هستند اجازه تصرف به کوچه و خیابان‌ها را دارند و نکته دیگر این است که مردم از حقوق خود در این زمینه مطلع هستند؟

حسین بابایی شهردار ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره پرسش به این سؤالات و نحوه مواجه قانون با تصرف کنندگان خیابان و پیاده‌رو اظهار کرد: برخورد قانون باکسانی که هنگام ساخت‌وساز اقدام به بستن پیاده‌رو و خیابان می‌کنند به دو نحو است.

وی افزود: هنگامی‌که در حال گودبرداری و ساخت‌وسازهای ریزشی و زیرزمینی هستند بستن خیابان مجاز است چراکه برای تردد عابران پیاده خطرناک است.

بابایی ادامه داد: امام هنگامی‌که سقف زیرزمین توسط پیمانکار یا صاحب‌ملک زده شود ملزم هستند که به داخل ملک رفته و مصالح پیاده‌رو و خیابان را باز کنند.

وی زدن داربست و شیروانی و ایجاد محل تردد عابران پیاده را از وظایف پیمانکاران در حال ساخت عنوان کرد و گفت: اگر کسی پس از مرحله گودبرداری و پس از زدن سقف زیرزمین اقدام به بستن خیابان و پیاده‌رو کند اقدامی غیرقانونی انجام داده و شهرداری مجاز به برخورد با آن‌ها است.

شهردار ملایر تأکید کرد: با توجه به افزایش ساخت‌وساز در شهر ملایر این مسائل بیشتر دیده‌شده و شهرداری در حال برخورد با آن‌ها است و برخی از سازه‌ها نیز جمع‌آوری شدند.

وی گفت: از صاحبان املاک در حال ساخت و پیمانکاران درخواست می‌شود که به حقوق مردم تعدی نکرده و قانون را رعایت کنند که شهرداری مجبور به جریمه آن‌ها نشود.

بابائی بیان کرد: ریختن نخاله و مصالح ساختمانی در خیابان و کوچه نیز ممنوع بوده و افراد موظف هستند آن‌ها را به داخل ملک خود منتقل دهند.

به گزارش عصر همدان، با توجه به افزایش ساخت‌وساز در شهر ملایر این روزها تعدی به خیابان‌ها و کوچه‌ها زیاد دیده می‌شود و برخورد با قانون‌شکنان یکی از مطالبات اصلی مردم است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار