نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. بهمن 1394 - 10:51   |   کد مطلب: 18084
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: وقف در اقتصاد مقاومتی نیز دارای جایگاه خاصی بوده و بسیاری از نیازمندی‌های علمی می تواند در قالب وقف و اجرای اقتصاد مقاومتی برطرف شود.

به گزارش ملایری‌ها؛  حجت‌الاسلام فیض الله اسد پور در مراسم تحجلیل از برترین‌های کنکور در دبیرستان نمونه پسرانه سیفیه ملایر با اشاره به جایگاه وقف اظهار داشت: وقف همواره در دوران های مختلف مورد توجه بوده و اجرای این سنت حسنه باعث پیشرفت بوده است.

وی با اشاره به  وضعیت وقف  کشور و شهر ملایر بیان کرد: واقفان امروز بسیاری از مراکز درمانی، بهداشتی، علمی و فرهنگی را با هدف خدمت رسانی به جامعه  از خود جا گذارده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: در ملایر نیز وقف از زمان کمال الملک دوران شکوفایی خود را شروع کرده و و این شهرستان یکی از شهرهای برتر در زمینه وقف در کشور است.

وی با اشاره تعدادی از واقفین ملایر بیان کرد: واقفان بزرگی چون مرحوم سیف الدوله ، فخر الحاجیه، حاج محمد ملایری و بسیاری دیگر از واقفین موقوفات متعددی در بخش های مخالف در این شهر از خود به یادگار کذاشته اند.

اسدپور با اشاره به نقش واقفان در ترویج مراکز علمی در ملایر بیان کرد: بسیاری از مراکز علمی در ملایر توسط واقفان وقف شده  و وجود خیل دانشجویان دردانشگاهای برتر کشور از شهرستان ملایر حاصل برکات موقوفاتی که خیرین ملایری در ملایر وقف کرده اند.

وی گفت: امروز در زمینه های مختلف علمی از جمله تکنولوژی ، انررژی هسته ای سایر مباحث علمی و حوزوی نیازمند موقوفات بیشتر هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت:  وقف در اقتصاد مقاومتی  نیز دارای جایگاه خاصی بوده و بسیاری از نیازمندی‌های علمی می تواند در قالب وقف و اجرای اقتصاد مقاومتی برطرف شود.

وی با اشاره به درخشش دانش‌آموزان مدرسه سیفیه در رقابت هخای علمی و کنکور بیان کرد: موفقیت های امروز دانش آموزان این مدرسه از برکات موقوفات مرحوم سیف الدوله است.

عیاس مقتدری نیز در این مراسم با اشاره به قبولیی 88 نفر از دانش آموزان مدرسه سیفیه در کنکور 94 بیان کرد: در این مدرسه در حال حاضر 263 دانش آموز مشغول تحصیل بوده که سال گذشته تمامی دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی این مدرسه در مراکز علمی و دانشگاهی کشور  پذیرفته شده اند.

وی افزود: دانش اموزان این مدرسه در رشته های  پزشکی، مهندسی، دندانپزشکی ، و سایر رشته های برتر دانشگاهی معتبر کشور پذیرفته شده و     35 رتبه زیر 3 هزار را کسب کرده که رتبه 22 و 27 منطقه و 42 کشوری بالاترین آن بوده است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار