نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. شهريور 1395 - 8:23   |   کد مطلب: 19930
مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ گفت: در راستای اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی و باهدف استفاده از تجربیات زعفران کاران استان همدان نخستین گردهمایی زعفران‌کاران استان همدان در ملایر برگزار می‌شود.

مجتبی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی زعفران کاران استان همدان در ملایر اظهار داشت: در کتب تاریخی زعفران خاستگاه اصلی این محصول را به غرب کشور نسبت داده‌اند.

وی گفت: کشت زعفران چند سالی است که به زادگاه خود بازگشته کشت آن  در استان همدان و استان‌های غربی رونق گرفته است.

مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ گفت: زعفران  محصولی کم آب بر بوده که می‌تواند بهترین جایگزین برای محصولات آب بر باشد.

وی افزود: زعفران طلای سرخی است که علاوه بر تحقق شعار سال می‌تواند در اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی هم سهم بسزایی داشته باشد.

طاهری گفت: در راستای اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی و  باهدف استفاده از تجربیات زعفران کاران استان همدان نخستین گردهمایی زعفران ماران استان همدان در ملایر برگزار می‌شود.

وی گفت: این گردهمایی چهارشنبه 10 شهریورماه در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزارشده و از زعفران کاران استان همدان برای حضور در این همایش دعوت‌شده است.

طاهری افزود: این گردهمایی با همکاری جهاد کشاورزی ملایر و در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری این گردهمایی گفت:  شهرستان ملایر این ظرفیت را دارد که به‌عنوان پایلوت زعفران در استان همدان و غرب کشور معرفی‌شده و با برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های تخصصی در راستای توسعه و آشنایی کشاورزان می‌توان کشت این محصول را در سطح شهرستان و استان رونق بخشید.

وی گفت: در راستای توسعه هر چه بیشتر کشت زعفران انجمن زعفران کاران شهرستان ملایر تشکیل‌شده است.

طاهری گفت: با توجه به کمبود منابع آب ‌کشت زعفران بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب باعث رشد اقتصادی نیز می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار