نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. ارديبهشت 1396 - 15:19   |   کد مطلب: 22557
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: اطلاعات یک میلیون 500 هزار نفر از جمعیت استان در سامانه سیب ثبت شده است.

به  گزارش ملایری‌ها؛ جلال‌الدین امیری در همایش فرصت‌ها و چالش‌های سامانه سیب در تالار استقلال ملایر  طرح تحول سلامت و گسترش شبکه‌های بهداشتی در دهه 60 را دو تحول بزرگ و انقلاب در نظام سلامت ایران عنوان و اظهار داشت: با اجرای طرح گسترش  شبکه های بهداشتی در دهه 60 با اینکه کشور در حال جنگ بود اما بسیاری از شاخص‌های حوزه سلامت در ایران افزایش چشمگیری داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و مزایای این طرح بیان کرد: ستون فقرات و محور اصلی توسعه شبکه بهداشتی در این طرح بهورزان بودند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در حوزه بهداشت اقدامات مؤثری در روستاها انجام شد و منجر به بهبود شاخص‌ها شد اما در شهرها وضعیت نامناسب بوده و ریسک بیماری‌های غیر واگیر و سرطان‌ها بالا بود.

وی افزود: با استقرار بهورزان و مراقبین سلامت در مراکز سلامت شهری اقداماتی که در روستاها انجام شده به شهرها انتقال یافت و اکنون شبکه بهداشت برای تمامی سنین مراقبت‌های خاص خود را دارد.

امیری گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت وضعیت در حوزه درمان نامناسب بوده و اغلب هزینه‌ها از جیب مردم بیرون می‌آمد و زیر میزی وضعیت اسفناکی داشت.

وی با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات وسیعی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده و در استان همدان 291 پروژه بهداشتی با اعتبار 105 میلیارد تومان در حال اجرا است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفتت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت اکثر مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی خانم های باردار و یا شیرده و نوزادان بودند اما امروز برای تمامی سنین بسته های خدمتی وجود دارد.

وی افزود: با اجرای سامانه سیب هر ایرانی دارای یک پرونده الکترونیک شده و ثبت خانوارهای ایرانی در این سامانه در حال پیگیری است.

امیری گفت: با توجه نبود زیر ساخت در شهرستان‌های استان عملکرد خوبی در این سامانه نداشته‌ایم اما همکاران حوزه بهداشتی در حال فعالیت بوده و به زودی پرونده‌های کاغذی جمع آوری می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح سیب از مهرماه سال گذشته در استان با هدف ارائه خدمات و ثبت اطلاعات  یک میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت استان آغاز شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به ثبت اطلاعات یک میلیون 500 هزار نفر از جمعیت استان در سامانه سیب بیان کرد: 569 خانه بهداشت در استان فعال بودهخ که به طور میانگین به 12 هزار و 500 نفر خدمات دهی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار