نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. تير 1399 - 8:10   |   کد مطلب: 28591
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از آغاز برداشت گندم از اراضی ملایر از ابتدای تیرماه خبر داد و گفت: عملکرد تولید گندم آبی در هر هکتار ۴.۵ تن و گندم دیم نیز حدود دو تن است.

به گزارش ملایری‌ها، علی‌مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر در تولید محصولات کشاورزی در استان همدان جایگاه خوبی را دارد اظهار کرد: ۳۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گندم و ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار زیر کشت جو است.

وی با بیان اینکه از این میزان اراضی ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی و ۲۶ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است گفت: ۵ هزار و یکصد هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملایر زیر کشت جو آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملایر زیر کشت جو دیم بیان کرد: برداشت جو از ۲۵ خردادماه در ملایر شروع شده است.

وی از آغاز برداشت گندم از اوایل تیرماه و تداوم آن تا پایان این ماه خبر داد و تأکید کرد: عملکرد تولید گندم آبی در هر هکتار ۴.۵ تن و گندم دیم نیز حدود دو تن است.

امیری با اشاره به اینکه قیمت تضمینی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید گندم در نظر گرفته شده است گفت: در این زمینه مراکز خرید شامل سیلوی سامن، کارخانه آرد ملایر، شرکت تعاونی‌های اسلامشهر آقگل، آورزمان و ازندریان برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند.

وی عملکرد تولید گندم آبی در هر هکتار را ۴.۵ تن و گندم دیم را حدود دو تن دانست و گفت: با توجه به وضعیت  بارندگی‌ها و میزان تولید غلات پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم و جو امسال وضعیت خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار