نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. مرداد 1399 - 8:43   |   کد مطلب: 28726
ایت الله حبیب الله شعبانی با بیان اینکه قران در ایه ” ن و القلم و ما یسطرون” لبر برخی قلم ها قسم خورده است افزود: یکی از شاخصه های قلم خوب آزاد بودن است و نباید در فریاد زدن حق کوتاهی کند.

به گزارش ملایری‌ها؛  آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در مراسم رونمایی از پوستر هفته خبرنگار در جمع اصحاب رسانه همدان  با بیان اینکه در این ۶ ماه از آغاز شیوع کرونا در کشور نیازمند فرهنگ سازی جدیدی بودیم گفت: تیترهایی که توسط خبرنگاران زده شده یک فرهنگ جدید ایجاد کرد، همانند استفاده از ماسک که یک تجربه جدید بود و نیازمند فرهنگ سازی و تبلیغ بود که به خوبی انجام شد.

وی با اشاره به آیه “ن و القلم و ما یسطرون” گفت: قرآن کریم بعضی از قلم ها به قدری ارزشمند هستند که آن ها را مستحق قسم خوردن دیده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به بیان شاخصه های قلم خوب در تعبیر قرآن پرداخت و گفت: قلمی مستحق قسم خوردن است که بر سر حق معامله نکند، در فریاد زدن حق کوتاهی نکند، قلمی که برای بیان مسائل جامعه اسلامی که ازاد باشد.

وی ادامه داد: آزاد بودن به این معنا نیست که چهارچوب نداشته باشد بلکه قلم آزاد اخلاق محور حرکت می کند و ما نیازمند اخلاق رسانه ای هستیم.

شعبانی تاکید کرد: قلم باید آزاد باشد ازاد از کانون های زور و تزویر و قلم آزاد اهل داد و ستد بر سر منافع مردم نیست.

وی با بیان اینکه باید به دنبال مصالح اجتماعی و منافع عمدم مردم باشیم افزود: ما در تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی صعف هایی داشتیم، چقدر یک خبرنگار در تحقق عدالت که در بیانیه گام دوم انقلاب هم به آن تاکید شده، می تواند موثر باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه خبرنگار صدای کسانی است که نمی توانند حرف بزنند خاطر نشان کرد: چقدر یک خبرنگار می تواند برای افرادی که هیچ رسانه ای برای بیان مشکلاتشان ندارند تاثیر گذار باشد؟

وی با بیان اینکه هنوز هم قلم هایی هستند که فرهنگ برایشان مهم است افزود: هنوز هم هستند کسانی که فارع از نگاه های سیاسی قلم میزنند و امیدوارم آزاد اندیشی نصیب همه شود.

شعبانی تاکید کرد: قلم ازاد عدالت، صداقت و شجاعت دارد و باید نکات مثبت را هم بگوید.

وی در پایان با تاکید بر اینکه یکی دیگر از وظایف رسانه ها امید آفرینی و امید به آینده است افزود:  در بحث امیدآفرینی ما مشکلات زیاد داریم و باید کاری کنیم مردم به آینده امیدوار و دچار افسردگی نشوند.

از انتقاد متعهدانه استقبال می کنیم

در ادامه حمید صوفی،  شهردار همدان با اشاره به نقش موثر خبرنگاران گفت: نقص اصحاب رسانه در اطلاع رسانی صحیح به مردم به خصوص در این زمان که کشور درگیر کرونا است به خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی خوب باید مردم را به آینده امیدوار کنیم افزود: شهرداری همدان از انتقادهای خوب استفاده می کند و خبرنگارها باید به انجام کار خوب برای مردم کمک کنند.

وی با بیان اینکه انتقاد باید متعهدانه باشد گفت: طبق توصیه مقام معظم رهبری کار خوب را هم باید گفت و انتقاد متعهدانه کار خوب را هم بیان می کند.

در پایان این مراسم از یادمان شهدای گمنام پارک مردم و پوستر هفته خبرنگار رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار