نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. مرداد 1399 - 7:56   |   کد مطلب: 28765
فرمانده انتظامی ملایر خبر داد؛
افزایش ۴۰ درصدی کشف انواع موادمخدر در ملایر
فرمانده انتظامی ملایر گفت: کشف انواع موادمخدر در چهار ماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان ۴۰ درصد افزایش یافت و در این زمینه هفت باند تهیه و توزیع مواد مخدر سنتی و صنعتی متلاشی شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سرهنگ محمدباقر سلگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدت یاد شده کشف مواد مخدر هروئین افزایشی بیش از هشت برابری و کشف مواد مخدر شیشه افزایشی بیش از ۱۸ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

وی با اشاره به افزایش یک درصدی دستگیری متهمان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: در این مدت ۲ باند سه نفره سارقان طلا از منزل متلاشی و تمامی اموال سرقت شده کشف و تحویل مال باختگان شد.

فرمانده انتظامی ملایر بیان کرد: چهار باند سارقان خودرو و داخل خودرو با همکاری کلانتری‌های سطح شهر در چهار ماهه امسال متلاشی و ۱۰ نفر محکومان متواری جرائم سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ سلگی به کاهش ۸۶ درصدی وقوع قتل و دستگیری یک قاتل فراری از سال ۹۰ تاکنون پس از زندگی مخفیانه در شهرهای مختلف در این مدت اشاره کرد و گفت: ملایر امسال رتبه برتر استانی مبارزه با قاچاق کالا را کسب کرد.

وی همچنین به دستگیری مامور قلابی سابقه‌دار و کلاهبرداری از پنج نفر، کاهش ۱۰۰ درصدی احتکار اقلام مورد نیاز مردم، کشف ۹۶ درصدی جرائم و رشد ۱۰ درصدی کشف، کاهش ۱۰۰ درصدی جرائم خشن، کاهش ۶ درصدی سرقت اتومبیل، افزایش ۴۶ درصدی سرقت خودرو و کاهش ۷۷ درصدی وقوع سرقت لوازم و قطعات خودرو از دیگر اقدامات پلیس در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان برشمرد.

فرمانده انتظامی ملایر ادامه داد: در مدت یاد شده وقوع سرقت پلاک خودرو نسبت به مدت مشابه کاهش ۱۰۰ درصدی، کشف علمی کلاهبرداری‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی و نزاع دسته جمعی کاهش ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

سرهنگ سلگی از دیگر اقدامات پلیس در چهار ماهه امسال به کاهش ۷۰ درصدی سرقت احشام، افزایش دستگیری ۱۰۰ درصدی دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار و مزاحم شهروندان، افزایش ۵۰ درصدی تقدیرها از عملکرد پلیس و رفع ۷۰ درصدی اشکالات هندسی نقاط حادثه‌خیز نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.

وی گفت: امسال ۳۸۰ فقره اخطار پلمب و ۳۲۶ فقره پلمب برای صنوف متخلف و بی‌توجه به قوانین و مقررات صادر و ۱۵ مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهر ملایر اجرا شد.

فرمانده انتظامی ملایر بیان کرد: در مدت یاد شده تصادفات منجر به فوت کاهش ۱۰۰ درصدی، تصادفات منجر به جرح ۳۴ درصد و تصادفات خسارتی ۴۶ درصدی کاهش و در مجموع کل تصادفات در درون شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشت.

سرهنگ سلگی یادآور شد: در این مدت تعداد مجروحان تصادفات درون شهر ۲۷ درصد، تصادفات فوتی برون شهری ۶۳ درصد، تعداد مجروحان ۹ درصد و تعداد متوفیان ۷۳ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی همچنین به افزایش ۳۰ درصدی برخورد قانونی به منظور ارتقای سطح انضباط ترافیکی با تخلفات حادثه‌ساز و افزایش ۱۸ درصدی تعداد تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و رسیدگی ۲۰۰ درصدی به درخواست‌های مردمی با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و امکان‌پذیر نبودن دیدار چهره به چهره در دفتر نظارت همگانی بازرسی در چهار ماهه امسال اشاره کرد.

فرمانده انتظامی ملایر ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه این شهرستان، رسانه‌ها را یار و یاور مسوولان در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه حوزه امنیت دانست و گفت: خبرنگاران نقش مهمی در ایجاد امنیت و آرامش جامعه دارند.

سرهنگ سلگی افزود: در حقیقت رسانه‌ها سنگرسازان بی‌سنگر هستند که نوک پیکان بسیاری از اتفاق‌ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه امروز رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن کار سنگینی بر عهده دارند، در حالی‌که زیر ساخت‌ها برایشان مهیا نیست اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات نقش رسانه‌ها برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه بی‌بدیل است./ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار