نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. شهريور 1399 - 23:36   |   کد مطلب: 29024
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:
هر ۳ سال یک سد در همدان احداث می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه هر سه سال یک سد در استان همدان احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: سد نعمت آباد با هدف بهبود اراضی کشاورزی دشت اسدآباد و ایجاد ظرفیت گردشگری پیرامون سد افتتاح می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ منصور ستوده یکشنبه ۳۰ در آیین افتتاح سد نعمت آباد شهرستان اسدآباد با حضور وزیر نیرو، اظهار کرد: راه اندازی پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از اقدامات تأثیرگذار وزیر نیروست که در راستای توسعه کشور است که تمام مجموعه وزارت نیرو را برای نیل به اهداف و بهره برداری پروژه ها متمرکز کرده است.

وی با اشاره به اینکه با برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی شاهد اُفت مستمر منابع آب زیرزمینی در دشت های استان بوده‌ایم، مطرح کرد: با تدبیر اتخاذ شده و در راستای طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی و سازگار با کم آبی با اجرای تغذیه مصنوعی و سدها موجب شد تا از برداشت ۳۰۰ میلیون متر مکعب اضافه برداشت آبهای زیرزمینی جلوگیری شود.

ستوده با اشاره به اینکه ظرف شش سال توانستیم وضعیت هیدروگراف آب های زیرزمینی را بهبود بخشیم و عملکرد مطلوبی را در استان داشته باشیم، تصریح کرد: با اختصاص پساب فاضلاب به نیروگاه شهید مفتح و پلمب ۲۰ حلقه چاه این نیروگاه به تجربه موفقی در استفاده از پساب در صنعت به جای منابع آب زیرزمینی دست یافته ایم.

وی خاطرنشان کرد: در پی اجرای موفق انتقال پساب به نیروگاه شهید مفتح انتقال پساب به منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و پتروشیمی هگمتانه شاهد رونق و جهش تولید در استان همدان بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان یادآور شد: شرکت آب منطقه ای استان همدان با مدیریت مخازن سدها و لایروبی رودخانه‌ها توانست حجم زیادی بارندگی را در روزهای نخست سال ۹۸ مهار کند و مانع از بروز سیلاب و خسارت های احتمالی شود./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار