فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

22. فروردين 1400 - 11:19   |   کد مطلب: 29502
محسن ترکاشوند گفت: حجم بیماران از کنترل خارج است و در حال حاضر در شرایط بحرانی کرونا قرار داریم و امید است این وضعیت به نقطه غیرقابل کنترل نرسد.

به گزارش ملایری‌ها؛ محسن ترکاشوند مدیر شبکه بهداشت و درمان  ملایر با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان اظهار کرد: این موج از تمامی موج های قبلی خطرناکتر است.
وی به پیش بینی های انجام شده در رابطه با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در فروردین ماه اشاره و تصریح کرد: شهرستان ملایر به سرعت از وضعیت زرد به نارنجی و قرمز رسیدیم و با توجه به وضعیت استان های همجوار این موضوع قابل پیش بینی بود.
 مدیر شبکه بهداشت  و درمان ملایر با اشاره به آمار مبتلایان و مراجعین به مراکز درمانی در سه هفته ابتدایی سال 1400 در ملایر بیان  کرد:  در هفته اول کل مراجعین برای گرفتن تست ۲۷۶ نفر بود که ۱۰۰ مورد آن مقبت بود.
وی افزود: این آمار در هفته دوم به بیش از 600 نفر با 300 مورد مثبت و در هفته سوم به یک هزار 320 نفر با 746 مورد مثبت رسید.
ترکاشوند به آمار بیماران بستری در بیمارستان های ملایر اشاره و عنوان کرد: در هفته اول فروردین ماه 50 نفر در بیمارستان های ملایر بستری بودند که این آمار در فته دوم به 70 نفر و در هفته سوم به 178 نفر رسید که آمار هر هفته نسبت به هفته قبل دو برابر شده است.
وی گفت: با توجه به شیب تند آمار مبتلایان و بیماران بستری در کشور  شهرستان پیش بینی می شود در این هفت شاهد تکمیل ظرفیت تخت های بستری در شهرستان باشیم.
مدیر شبکه بهداشت  و درمان ملایر با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم بیان کرد: علی رغم اینکه شرایط در شهرستان قرمز است اما همچچنان شاهد برکزری دورهمی ها، مجلس عروسی و عزا و رفت وآمد ها هستیم.
وی با بیان اینکه داروهای لازم برای درمان کرونا در بیمارستان های ملایر موجود است، تصریح کرد: تمامی مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت آمادگی گرفتن تست سریع کرونا را دارند.
ترکاشوند با اشاره به  انجام تست پی سی آر نیز در مراکز 16 ساعته در باغ گل، ازندریان و سمن تصریح کرد: با توجه به مراجعه بالا به مرکز باغ گل  عوامل و نیروهای این مجموعه افزایش پیدا کرده است.
وی خودمراقبتی را اصل اول در پیشگیری از کرونا دانست و گفت: 80 درصد افراد مبتلا  در مجالس و دورهمی ها ناقل ویروس کرونا شده اند.
 مدیر شبکه بهداشت  و درمان ملایر گفت: افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند ابتدا می توانند با شماره 4030 تماس گرفته و یا به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه حجم بیماران از کنترل خارج است تصریح کرد: در حال حاضر در شرایط بحرانی کرونا قرار داریم و امید است به نقطه غیرقابل کنترل نرسد.
ترکاشوند به آمار رسمی فوتی ناشی از بیماری کرونا در ملایر اشاره و تصریح کرد: در هفته ابتدایی فروردین ماه یک نفر بر اثر کرونا در ملایر فوت کرده است که این آمار در هفته دوم به سه مورد و در هفته سوم فروردین ماه به شش مورد رسیده است.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار