نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. مرداد 1400 - 14:29   |   کد مطلب: 29887
هئیت محفل جنت العباس ملایر امسال برگزاری برنامه های متنوعی در راستای پاسداشت جایگاه غدیر برنامه ریزی کرده است.

به  گزارش ملایری‌ها؛ عید غدیرخم یکی از اعیاد بزرگ شیعان است و دوستداران امیرالمومنین علی علیه السلام این روز بزرگ را جشن می گیرند.
واقعه غديرخم به عنوان بزرگترين اجتماع سرنوشت ساز به هدف تعيين جانشيني رسول اعظم (ص) شناخته مي شود که روایات فراوانی درباه جایگاه آن نقل شده است و باید فراتر از یک جشن به آن توجه شود.
در سال های اخیر در راستای ترویج غدیر و توجه به جایگاه این عید بزرگ شیعیان برنامه متنوعی توسط ستادهای مردمی عید غدیر برنامه ریزی می شود.
هیئات مذهبی  با توجه به ماهیت فعالیتشان نقشی پر اهمیت در حفظ جایگاه غدیر دارند و غالبا برگزاری مراسم های جشن عید ولایت با محوریت آنان است.
هئیت محفل جنت العباس یکی از هیئات ملایر ست که امسال برنامه متنوعی در راستای پاسداشت جایگاه غیر برنامه ریزی کرده است.
سجاد جدیدی مسئول  هئیت محفل جنت العباس ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای بزرگداشت عید ولایت اظهار کرد: در روایات و احادیث معصومین(ع) نگه داشت غدیر تاکید شده و از اصلی ترین شعائرالهی از آن نام برده شده است.
وی با بیان اینکه همانگونه که در روایات تاکید شده است اگر غدیر احیا می شد عاشورا به‌وجود نمی آمد،  تصریح کرد: برای بالا بردن پرچم اهل بیت و ولایت باید توجه ویژه ای به بحث غدیر کرد.
 مسئول  هئیت محفل جنت العباس ملایر بیان کرد:  نمی توان غدیر را یک روز دانست و فقط آن را به بیعت با پیغمبر(ص) گره زد بلکه غدیر یک فرهنگ جاری و بیعت با خداوند است.
وی توجه به جایگاه غدیر را سبب وحدت بین مسلمین دانست و گفت: اگر غدیر درست احیا می شد وضعیت اسلام بسیار بهتر از اکنون بود.
جدیدی با اشاره به مسائل به وجود آمده پس از واقعه غدیر  در صدر سلام بیان کرد: متاسفانه به خاطر جاه‌طلبی برخی افراد غدیر تضعیف شد و خوب احیا نشد  و امروز نیز نباید آن اشتباه را تکرار کرد.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات خوبی در راستای آگاه سازی روشنگری غدیر انجام شده است، تاکید کرد: توجه به بحث غدیر جای کار بسیار زیادی دارد و در کشورهای شیعه برای غدیر ضعیف عمل شده است.
مسئول  هئیت محفل جنت العباس ملایر گفت: دشمن از غفلت توجه به مسئله غدیر استفاده کرده و به دنبال ایجاد جنگ های قومیتی و مذهبی در بین مسلمانان است.
وی زنده نگه داشتن مسئله غدیر را وظیفه همگانی دانست و گفت: با کمک هئیت محفل جنت العباس ملایر و گروه جهادی کریم اهل بیت امام حسن(ع) امسال برنامه ریزی متنوعی در برای عید غدیر خم انجام شده است.
جدیدی احیا مسئله غدیر  و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و جدید را مهمترین هدف در محفل جنت العباس ملایر عنوان کرد و گفت: این برنامه ها کاملا به صورت مردمی و کمک های آنان برگزار می شود.
وی گفت : طبخ هزار پرس غذای گرم و توزیع آن بین نیازمندان و مردم در روز عید غدیر، برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان، برگزاری مسابقه برای نوجوانان و جشن بزرگ مردمی در فضای باز پارک سیفیه از مهمترین برنامه ریزی های انجام شده برای عید غدیرخم است.

مسئول  هئیت محفل جنت العباس ملایر تاکید کرد: با توجه به قرارگیری شهرستان ملایر در وضعیت قرمز کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی اولویت اصلی برنامه ها بوده و همچون قبل هیئات مذهبی پرچمدار این امر هستند.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار