نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. شهريور 1400 - 10:28   |   کد مطلب: 29996
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان از امضای حکم شش شهردار در این استان خبر داد و گفت: مدارک پنج شهردار معرفی شده، برای ما احراز نشد و نتوانستیم آن‌ها را تأیید کنیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ مجید درویشی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهردار همدان به‌صورت مستقیم به وزارت کشور معرفی و حکم آن توسط وزیر کشور امضا می‌شود اما صلاحیت شهردار ۳۱ شهر دیگر استان در استانداری، بررسی می‌شود.

درویشی تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که تا الان انحام شده صلاحیت شهردار معرفی شده برای شهرهای سامن، زنگنه، لالجین، مریانج و جورقان، احراز شده و حکم شهرداری را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه مدارک و شرایط پنج شهردار معرفی شده برای ما احراز نشد، مطرح کرد: جوکار، اسدآباد، مهاجران، نهاوند و کبودرآهنگ، شهرهایی بودند که شهردار معرفی شده توسط شورا، مورد تأیید استانداری قرار نگرفت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان درباره تأخیر شورای شهر تویسرکان برای معرفی شهردار، گفت: شورای شهر تویسرکان، ۱۰ روز دیرتر از سایر شوراهای شهر، کار خود را آغاز کردند بنابراین ۱۰ روز بیشتر از بقیه، فرصت دارند تا شهردار خود را معرفی کنند.

درویشی ادامه داد: ۲۲ نفر برای دریافت سمت شهرداری تویسرکان، ثبت‌نام کردند که ۱۵ نفر از آن‌ها برای ارائه برنامه انتخاب شدند و شورای شهر تویسرکان نیز به زودی شهردار خود را معرفی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کار اعضای شورا پس از مراسم تحلیف، انتخاب شهردار است و ما امیدواریم شوراهای شهر، با دوراندیشی در راستای اهدافی که دارند در حداقل زمان ممکن و به بهترین شکل، شهردار خود را معرفی کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان ادامه داد: ما انتظار داریم شوراهای شهر با تدبیر مناسب و حداکثر توان، به جمع‌بندی برسند و شهردار خوبی برای مدیریت شهر، انتخاب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار