نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. مهر 1400 - 23:15   |   کد مطلب: 30197
واکسن‌هراسی، توطئه دشمن برای مقابله با کروناست و سعی دارند توانمندی دانشمندان ایرنی را تضعیف کنند، این در حالی‌ست که تنها راه مقابله با کرونا واکسیناسیون است.

به گزارش ملایری‌ها؛ به نقل از سفیرافلاک، حدود دوسالی می شود که ویروس نامنحوس کرونا همه زندگی و معادلات را بر هم زده، جان های زیادی را گرفته و میلیونها نفر را در جهان درگیر کرده است، این ویروس هزار چهره هر بار با نام و نشانی خاص شیوع پیدا می کند، بزرگ و کوچک هم ندارد فقط تیر خود را به سمت سلامتی و جان انسانها هدف گرفته است.

با شیوع ویروس کرونا، روحیه جهادی و ایثاری که در هشت سال دفاع مقدس وجود داشت دوباره در بین ملت ایران گسترش یافت، از ارتش و سپاه گرفته تا گروه های جهادی و خیران و حتی شهروندان که هر کدام برای مقابله با ویروس کرونا آنچه که در توان دارند را به کار بگیرند و به کمک مردم بشتابند.

دیری نپایید که صحنه هایی از اوج همدلی و کمک مومنانه و دستگیری از نیازمندان ایران را فرا گرفت، هر کسی با ظرفیت و توانی که داشت به میدان آمد و دوباره روحیه ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند و در کنار همه این ایثارگری ها، طرحی مزین به نام سردار دلها در کشور آغاز شد که نتیجه اش کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا بود.

ایران بر سکوی افتخار

از همان روزهای اول دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسن آستین همت بالا زدند، کشوری که در همه عرصه با اتکا به توان داخلی توانسته بر سکوی اقتدار و موفقیت قرار بگیرد در ساخت واکسن کرونا همه تلاش خود را به کار گرفت و پس از ماه ها، علیرغم همه تحریم های ظالمانه اما خبرهایی از تولید واکسن ایرانی شنیده شد و حاصل دسترنج دانشمندان به بار نشست.

تا قبل از عرضه واکسن ایرانی، کشورهای دیگر از عرضه واکسن به کشور ایران خودداری می کردند و یا به صورت قطره چکانی واکسن کرونا وارد می شد اما وقتی مشاهده کردند ایران در تولید واکسن توانایی بسیار زیادی دارد، واردات واکسن افزایش یافت.

 

متاسفانه در دولت گذشته سلامتی مردم را با FATF گره زدند و این در حالی بود که گاهی شبانه روز ۴۰۰ نفر از هموطنانمان جان خود را بر اثر این بیماری از دست می دادند که ثابت شد اراده و تلاشی برای واردات جدی واکسن و مقابله با کرونا وجود نداشت.

با آغاز کار دولت سیزدهم، واردات واکسن کرونا به حدی افزایش یافت که در کوتاه ترین مدت واکسیناسیون عمومی آغاز شد اما آنچه در این میان سبب شده تا عده ای از دریافت واکسن کرونا امتناع نمایند، تبلیغات شوم و دروغینی است که از سوی دشمنان در رسانه های بیگانه و فضای مجازی به وفور دیده می شود.

این در حالیست که پزشکان اعلام می کنند افرادی که واکسن کرونا را از هر نوعی دریافت کنند، در صورتی که به کرونا هم مبتلا شوند درگیری ریه و احتمال بستری و مرگ و بسیار اندک و ناچیز است ولی متاسفانه هر روز که می گذرد رسانه های دشمن در بوق و کرنا می کند که تزریق واکسن عواقب زیادی را به دنبال دارد.

در کنار این موارد، واکسن هراسی از تولید داخل نشان می دهد که دشمن در تلاش است تا توانایی دانشمندان ایرانی را در تولید واکسن برکت تضعیف نماید در حالی که رهبر معظم انقلاب از واکسن برکت استفاده نمودند که نشان دادند اتکا به توانایی جوانان و دانشمندان ایرانی سبب می شود تا بر روی ریل موفقیت و اقتدار حرکت کرد و به تولید داخل اطمینان دارند.

۲۱ میلیون نفر دو دوز واکسن دریافت کرده اند

با سرعت گرفتن روند تزریق واکسیناسیون در کشور، برخی هنوز تکلیفشان مشخص نیست که با واکسن زدن مشکل دارند یا با واکسن ایرانی، به هر حال در دوراهی و بلاتکلیفی گرفتار شده اند در حالی که اقدام عقلانی در این روزها تزریق واکسن کرونا است.

در پیک پنجم کرونا مشخص شد افرادی که در بیمارستانها بستری شدند و یا جان خود را از دست دادند واکسن کرونا را دریافت نکرده و در سنین جوانی بودند.

تاکنون در کشور پنج میلیون و ۷۴۲ هزار و ۸۳ نفر به کرونا مبتلا شده و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۳ هزار و ۱۷۵ نفر رسیده است که در پیک پنجم آمار مرگ و میر روزانه به ۷۰۰ نفر هم رسید.

هم اکنون هفت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند که عدم تزریق واکسن و رعایت پروتکل ها ممکن است رنگ شهرها را دوباره تیره و تار کند.
همچنین تا کنون ۴۶ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۱۰۰ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا و ۲۱ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۲۰۷ نفر هم دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

 

۱۶ میلیون دوز واکسن برکت تولید شد

اما حسن جلیلی مدیر پروژه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درخصوص آخرین خبرها از تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا گفت: تولید واکسن برکت شبانه روزی در حال انجام است که تاکنون ۱۶ میلیون دوز واکسن تولید کرده است.

وی افزود: واکسن های تولیدی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده می شود تا در مراکز واکسیناسیون عرضه شود و ۹ میلیون دوز واکسن دیگر نیز پس از طی مراحل کنترل کیفیت به ‌زودی تحویل داده می شود.

جلیلی گفت: واکسن برکت یکی از کم‌عارضه ‌ترین و اثربخش‌ترین واکسن‌هایی است که تا امروز در ایران تزریق شده است.

عصبانیت دشمن از توانایی ایران در ساخت واکسن

امیر علی حیدر امیری تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: نظام سلطه در زمان شیوع کرونا تلاش کردند تا از دادن واکسن به ایران خودداری کنند و این بار تحریم ها را بهانه کرده بودند اما با تدابیر مقام معظم رهبری کار ساخت واکسن در دستور کار دانشمندان قرار گرفت به طوری که همزمان در مراکز تحقیقاتی، کار ساخت واکسن کلید خورد و علیرغم کارشکنی های دشمنان اما این کار به نتیجه رسید.

وی افزود: دشمن زمانی که متوجه شد تحریم جمهوری اسلامی ایران به ضرر خود نظام سلطه بوده و تحریم ها در ایران به فرصت تبدیل شده مانند عرصه های دیگر که تحریم ها باعث شد تا با اتکا به توان داخلی و ظرفیت ها، پیشرفت و جهش در تولید ایجاد شود، این بار نیز از این فرصت برای ساخت واکسن ایرانی استفاده شده است، شروع به دست و پا زدن کرد.

واکسن گریزی، پروژه دشمن در بیماری کرونا

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: دشمن تلاش کرد تا از ساخت و توانایی ایران در تولید واکسن داخلی جلوگیری کند و دست و پا زدن دشمن برای جلوگیری از این توانمندی بسیار مشهود بود و زمانی که دشمن دید تحریم و جلوگیری از واردات واکسن مانع از رسیدن آنها به اهدافشان می شود پروژه بعدی را در راستای واکسن گریزی در دستور کار قرار دادند.

امیری بیان کرد: در همین راستا دستور کار جنگ نرم به رسانه ها و اتاق فکرها ابلاغ شد و طی این مدت شبکه های ماهواره ای، رسانه ها و فضای مجازی که در اختیار داشتند را از طریق انتشار فیلم، کلیپ و مقاله و همچنین با استفاده از کارشناسان جعلی به میدان آورند.

وی بیان کرد: علاوه بر این نیز دشمنان دو برنامه را در دستور کار قرار دادند یکی این که واکسن برکت تاییده بهداشت جهانی ندارد و خطرناک است و توطئه بعدی این که اصلا نباید واکسنی تزریق شود و با شایعات بی اساس، ارائه مطالب غیر علمی و سوار شدن بر احساسات مردم به دنبال تبلیغ (نه به واکسن) هستند در حالی که همین کشورها مردم کشورشان را سریعا علیه کرونا واکسینه کردند و ارائه هر نوع خدمات را منوط به تزریق واکسن اعلام کردند.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: مردم آگاه و دانای ایران بدانند که غرب دلسوز آنها نیست بلکه به دنبال ایجاد مقاومت مردم در برابر قوانین حکومتی است و این در حالیست که موفقیت خیره کننده جمهوری اسلامی ایران و بسیج کلیه امکانات برای واکسیناسیون سبب شده تا دشمن راهی بجز فریب مردم در واکسیناسیون را ندارد.

امیری بیان کرد: در طول این سالها ثابت شده که غرب، طرفدار مردم و دلسوز ملتها نیست و از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده کرده اند و باید تلاش کرد تا با آگاهی ، توطئه های نظام سلطه را خنثی کرد.

تزریق کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، سدی در برابر پیک ششم

صالح آزادبخت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: تفاوت زیادی در بین واکسن ها وجود ندارد و مهمترین اثر واکسن در کاهش ابتلا، بستری و مرگ و میر است.

وی افزود: در برخی از موارد افرادی که واکسن زده اند ممکن است به کرونا مبتلا شوند اما میزان مرگ و میر و بستری در این افراد بسیار اندک است البته باید توجه داشت که افرادی واکسینه کامل هستند که یک ماه از دریافت دو دوز کامل واکسن آنها گذشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: متاسفانه عده ای در این میان شیادی می کنند و واکسن کرونا و اثرات آن را زیر سوال می برند اما در حال حاضر سلاحی جز واکسن در برابر کرونا وجود ندارد.

آزادبخت عنوان کرد: زمانی زنجیره انتقال کرونا قطع می شود که ۷۰ درصد از جمعیت، دو دوز واکسن کرونا را دریافت نمایند و لازم است افراد بدون توجه به شایعات و تبلیغات نسبت به دریافت واکسن اقدام نمایند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از ورود به پیک ششم بیماری کرونا لازم است تزریق کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی فراموش نشود چرا که جهش یافته این ویروس به نام لامبدا بسیار خطرناک تر از گونه های دیگر است.

 

۸۶ درصد جمعیت لرستان واکسن دریافت کردند

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۳۱ دوز واکسن کرونا وارد استان شده و از این تعداد یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۴۵ دوز واکسن تزریق شده است.

وی افزود: در استان ۱۰۲ مرکز بهداشتی و ۳۲ مرکز تجمیعی برای تزریق واکسن کرونا در نظر گرفته شده اند که روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر در این مراکز واکسن دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: تاکنون ۸۶ درصد جمعیت دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کوشکی بیان کرد: چند نوع واکسن در مراکز تزریق واکسیناسیون برای متقاضیان وجود دارد و افراد واکسن مورد نظر را دریافت می کنند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله هم در حال انجام است و تزریق واکسن به علاوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بهترین راه مقابله با کرونا است.

به هر حال باید توجه داشت که کرونا به جان کمتر کسی نفوذ نکرده، کم نیستند افرادی که یا خود درگیر این بیماری شده اند و یا عزیزان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند، تعلل در تزریق واکسن شرایط را برای شعله ور شدن بیماری کرونا مهیا کند و بهتر است بدون توجه به تبلیغات مسموم تزریق واکسن کرونا در برنامه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار