نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. اسفند 1401 - 22:23   |   کد مطلب: 32095
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه کارنامه و عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سند افتخار ماست، گفت: دانشگاه‌‍‌ها در موضوع جهاد تبیین که جنسش کار فرهنگیست، هزینه کنند.

به گزارش ملایری‌ها، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه ولایت، علی خطیبی در نشست با هیات رئیسه و مدیران دانشگاه ولایت که به مناسبت افتتاح پروژه های عمرانی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به دستور وزیر علوم مبنی بر اختصاص سه درصد از بودجه دانشگاه ها به امور فرهنگی تاکید کرد: برای امورات فرهنگی هزینه کنید. اگر در حوزه فرهنگی هزینه کنیم کارمان به جایی نمی کشد که میلیاردها تومان بیشتر هزینه کنیم، خسارت هم ببینیم، فحش و ناسزا هم بشنویم و چهار نفر آدم وطن فروش از آن سوی آب بنشینند و به ریش ما بخندند.

وی افزود: مساله فرهنگ، مساله بسیار مهمی است‌. بنده در جمع روسای دانشگاه ها گفتم که به ما نگویید که ما نمی توانیم سه درصد بودجه دانشگاه را به مسائل فرهنگی اختصاص دهیم‌. حتما اختصاص بدهید، منتها به صورت صحیح و سر جای خودش.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار داشت: فضایی که اکنون در داخل دانشگاه ها حاکم است عموما ناشی از این است که ما به نحو احسن کار تبلیغی و فرهنگی نکردیم حتی بعضاً در بیان دستاوردهای نظام نیز خود سانسوری کردیم. بنده یک بار در جمع روسای دانشگاه ها گفتم خواهش می کنم در بیان دستاوردهای نظام اقدام به سانسور نکنید. دستاوردهای نظام را بیان کنید. کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی، سند افتخار ماست.

وی یادآور شد: به عنوان مثال همین دانشگاه ولایت ایرانشهر قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشت. توسعه دانشگاه‌ها بخشی از عملکرد نظام جمهوری اسلامی است.

خطیبی اظهار داشت: بخش دیگر عملکرد نظام اسلامی را در حوزه درمان میبینیم. پیشترها خیلی از پزشکان کشور هندی و پاکستانی بودند. این که متعلق به اعصار گذشته نیست، همین سی سال پیش است. اما، امروز از ۱۵ کشور برای مداوا به جمهوری اسلامی ایران مراجعه می کنند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: مگر در همین کشور روزی جنگ نشد و ما نرفتیم تا از کشور همسایه سیم خاردار وارد کنیم، اما به ما ندادند. اما امروز همین جمهوری اسلامی به موشک بالستیک نقطه زن دسترسی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آن چیزی که غرب را اذیت می کند همین کاری است که دانشگاه های ما انجام دادند. دو سال قبل یادمان هست که به خاطر ‌واکسن کرونا چه بر سرمان آمد. مگر غیر از این بود که هموطنان ما برای تزریق واکسن به کشورهای شمال شرقی می رفتند و با چه رفتارهای تحقیر آمیزی با آن ها رفتار می شد.

خطیبی اضافه کرد: اما ما امروز صادر کننده ‌واکسن کرونا هستیم و آمار تلفات کرونا در کشورهای صنعتی از آمار تلفات ما بیشتر است.

وی گفت: این موارد، دستاوردهای نظام هستند که بیان نمی شوند. از آن طرف صدها کانال ماهواره ای می گویند جمهوری اسلامی هیچ کار نکرده است. بنده خواهشی که دارم این است که در بحث جهاد تبیین که جنسش، جنس کار فرهنگی است کار شود و دانشگاه ها در این خصوص نیز اعتبار لازم را تخصیص دهند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار