نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. خرداد 1402 - 8:34   |   کد مطلب: 32423
نماینده ولی فقیه استان در شورای فرهنگ عمومی گفت:جلسات شورای فرهنگ عمومی باید حالت سیاست گذاری کلان پیدا کند و نباید وارد جزئیات شویم چرا که پیگیری کلان موضوعات ضرورت دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ آیت الله شعبانی موثقی ایجاد رصدخانه فرهنگی استان را یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته دانست و گفت: ایجاد رصدخانه فرهنگی در سند مهندسی فرهنگی نیز آورده شده است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی دائم مسائل فرهنگی استان از مهمترین وظایف این رصدخانه است، افزود: اگر این رصد خانه فعال شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌های حوزه فرهنگی شناسایی و اقدامات لازم برای برطرف شدن آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه گفت: مجموعه‌های ورزشی اموزش و پرورش باید در فصل تابستان نیز برای آقایان فعال و از عیر فعال شدن آن جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی متغیر است و باید متناسب با زمان آن اقدامات لازم به روز شود، افزود: فصل تابستان را پیش رو داریم و مجموعه های مرتبط از جمله آموزش و پرورش و کانون فرهنگی مساجد، برنامه ها را متناسب با سند فرهنگی تنظیم کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ‌عمومی استان گفت: پایداری و تحکیم بنیان خانواده، زیست عفیفانه، اجتناب از اسراف‌ و تجمل‌گرایی، افزایش سرانه تولید و مصرف محصولات فرهنگی و انسجام اجتماعی پنج محور اصلی سند فرهنگی کشور است و باید از اولویت‌های شورا فرهنگی عمومی استان باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات و عملکرد باید با رویکرد تحولی انجام گیرد افزود: نقاط قوت باید تقویت و نقاط ضعف مرتفع شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اصل پایداری و تحکیم بنیان خانواده از مهم‌ترین موضوعات در شورای فرهنگ عمومی است گفت: این اصل باید مورد توجه ویژه در شورای فرهنگ عمومی باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای انسجام اجتماعی در جامعه به منظور خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان برای دو قطبی‌سازی اجتماعی به صورت ویژه مورد تأکید است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار