نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آبان 1402 - 12:59   |   کد مطلب: 32982
وضعیت روشنایی گردنه زاغه در محور ملایر به همدان همواره یکی از دغدغه‌های مردم ملایر بخصوص رانندگان مسیر همدان به ملایر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ وضعیت روشنایی گردنه زاغه همواره یکی از دغدغه‌های مردم بخصوص رانندگان مسیر همدان به ملایر بوده است.

همواره رانندگان از تاریکی این قسمت از جاده باتوجه‌به شیب و خطرات همراه گلایه داشتند و مطالبات فراوانی در این باره انجام می‌شد.
گردنه زاغه که از نقاط حادثه‌خیز محور ملایر به همدان محسوب می‌شود  که برای رفع آن با نیوجرسی مسیر رفت‌وبرگشت جداسازی شد.
باتوجه‌به درخواست‌های مکرر مردمی عملیات روشنایی این نقطه آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: گردنه زاغه شهرستان ملایر یکی از نقاط حادثه‌خیز استان محسوب شده که هرساله دارای تصادفات فراوانی در این نقطه رخ می‌دهد.
مهرداد آهکی با اشاره به آمار بالای تلفات جاده‌ای در گردنه زاغه بیان کرد: باتوجه‌به اقدامات انجام شده  راهداری استان همدان نسبت به نصب حفاظ میانی بتنی نیوجرسی در این گردنه اقدام نمود.

وی بیان کرد: بر اساس آمار پلیس‌راه استان همدان بعد از نصب نیوجرسی در گردنه زاغه تصادفات رخ‌به‌رخ و تلفات به صفر رسیده است و این نشانگر نقش مؤثر حفاظ بتنی در کاهش تصادفات جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: عملیات انتقال و نصب سیستم روشنایی گردنه زاغه به رفوژ وسط آغاز شده و به‌زودی سیستم روشنایی جدید جایگزین روشنایی قدیمی خواهد شد.

آهکی با اشاره به اقدامات انجام شده در محور ملایر به همدان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت، ۶۳۰ کیلومتر خط‌کشی، ۳۲۰ کیلومتر شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی، ۲ مقطع ترانشه برداری و ۴ مقطع اصلاح دور (شیب آسفالت) در محور همدان - ملایر انجام شده است.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما