نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. فروردين 1403 - 10:45   |   کد مطلب: 33432
رییس پلیس فتا البرز با اشاره به ترفندهای مختلف متخلفان سایبری در فضای مجازی و پیامکی به ویژه در ایام تعطیل ، از کاربران خواست پیامک های ارسالی با لینک مشکوک را باز نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ سرهنگ " رسول جلیلیان"  درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کلاهبردان با سوء استفاده از ایام مناسبتی و تعطیلات و با توجه به نیاز روز جامعه اقدام به تبلیغات مختلف مانند طرح فجرانه ، پرداخت یارانه ، وام کم بهره، سهام عدالت و از این قبیل کرده و ازاین طریق دست به کلاهبرداری می زنند.

وی اضافه کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد ، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت می برند.

جلیلیان بیان کرد : کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس طعمه به سمت درگاه بانکی جعلی می کشانند.

وی یادآورشد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

جلیلیان افزود : مرکز فوریت های سایبری به صورت شبانه روزی فعال است و شکایات مردمی در خصوص جرایم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

وی اضافه کرد: چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

جلیلیان، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار