نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. دى 1394 - 10:50   |   کد مطلب: 17787
به فرموده امام راحل عظیم الشأن انقلاب اسلامی نهالی است که ملت شریف ایران صاحب آنند، که هم اکنون به درختی تناور مبدل گشته است. ملت آگاه وهمیشه در صحنه ایران اسلامی همواره بر برگ های زرین این انقلاب افزوده اند ودر انتخابات 94 هوشیاری ملت می بایستی بیش از هر زمان دیگر باشد.

به فرموده امام راحل عظیم الشأن انقلاب اسلامی نهالی است که ملت شریف ایران صاحب آنند، که هم اکنون به درختی تناور مبدل گشته است. ملت آگاه وهمیشه در صحنه ایران اسلامی همواره بر برگ های زرین این انقلاب افزوده اند ودر انتخابات 94 هوشیاری ملت می بایستی بیش از هر زمان دیگر باشد.

لذا می طلبددر این انتخابات که همزمان باید هم وکیل خبرگان رهبری و هم وکیل مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنیم.کسانی را به عنوان وکیل خودمان باید انتخاب کنیم که همان خصلت هایی که دوست داریم را داشته باشند و فراموش نکنند  چه کسانی زحمت کشیده اند که این انقلاب  تاکنون حفظ شده و امروزه در منطقه حرف اول را میزند وبداند روحیه  ایثار و فداکاری همه ایثار گران و شهدا را حفظ و به دیگران منتقل کنند.

کم کم به روز غرور ملی  روزی که بیش از 54 میلیون نفر اماده می شوند که در یک کنکور سراسری  یعنی  روز7 اسفند 94 13 شرکت کنند  نزدیک می شویم . در ان روز باید کسانی را انتخاب کنیم که به مدت چهار سال سرنوشت قانون گذاری و نظارت بر قانون را به انها بدهیم لذا باید از این فرصت خوب استفاده کنیم چون فرصتی است که به برکت خون شهدا وایثار گری ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی (ره)  و جانشین برحقش امام خامنه ای بدست اورده ایم وهر کس می تواند به صورت مخفی به فرد مورد نظر خود  با ازادی تمام رای دهد لذا در این مهم می طلبد که یکی از ملاک های بسیار مهم ا فراد مورد انتخاب را که اخلاق  اسلامی می باشد جهت یاد اوری متذکر شویم تا انشا الله نماینده ای که همیشه با اخلاق  است انتخاب کنیم.

چون می دانیم که اخلاق یکی از پایه های اساسی زندگی خصوصی و اجتماعی هر فرد در جهان هستی  مخصوصآ در حکومت اسلامی می باشد، اخلاق پایه زندگی بشر با هر میزان اطلاعات،آگاهی، دانش و سواد است، در ارزش های اخلاقی، مقام، ثروت، لباس، بزرگی و کوچکی افراد نقشی ندارد بلکه پاکی، صداقت، راستی، ایمان، خوش خلقی و معرفت است که نقش حیاتی دارند. بر این اساس بخشی از ویژگی های اخلاق فردی و اجتماعی افراد مخصوصا نماینده مردم که باید الگو و سرمشق دیگران باشد را با هم یاد اوری  می کنیم .

الف-- -خدا را فراموش نکند---یادخدا انسان را دردنیا وآخرت سعادتمند می کند، آنهایی که با یاد خدا در جامعه بشری برای سعادت افراد تلاش می کنند، هرگز از کارهایی که خلاف آن چه که خداوند به عنوان ودیعه درنهاد او گذاشته است پیروی نمی کند، کارهای غیر اخلاقی مانند ربا، دروغ، دزدی، اختلاس، غیبت، بی عدالتی، فساد، چاپلوسی، را هرگز سرلوحه زندگی خود قرارنمی دهد. پس به یاد خدا باشیم و خدای خودرا بسیار یاد کنیم.

ب - به هنگام قدرت خود را گم نکند---اگر بالاترین قدرت روی زمین را داشته باشیم دو چیز را نمی توانیم نادیده بگیریم.یک اینکه روزی نقطه ناچیزی بیش نبودیم به لطف خداوند و کمک دیگران قدرت ظاهری را بدست آوردیم (دوران قدرتمندی دراین جهان بسیار محدود است)و دوم اینکه خواه ناخواه پنجه های مرگ همه را  در برخواهد گرفت،وقتی آغاز و انجام کارآدمی چنین است چرا باید هنگام رسیدن به قدرت ناپایدار دنیا خود را گم کند. مولا علی (ع)می فرمایند: هنگام قدرت از دیگران در گذر و هنگام دولت مندی نیکی کن تا آقایی را برای خود کامل گردانی .---ج - خود را بیشتر از انچه که هست نشان ندهد. --- انسان نیازی ندارد که از خود تعریف و تمجید کند و به کارهایی که می کند ببالد، خودستایی دلیل ضعف روحی انسان است، کسی که دارای قوت روح باشد نیازی به تعریف از خود   ندارد، ازقدیم گفته اند:  عطر ان است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید---د -حقوق دیگران را محترم بشمارد.----انسان ها باید بدانند که دیگران نیز حق حیات دارند و باید ازحقوق طبیعی شان برخوردار باشند و کسانی که این امر انسانی را از آنان  سلب می کنند از انسانیت فاصله گرفته اند، انسانیت همیشه باوجدان، انصاف و عدالت همراه بوده است، به قول سعدی تو کز محنت دیگران بیغمی-- نشاید که نامت نهند آدمی.در اسلام نیزآزادی انسان تا جایی است که حقوق دیگران پایمال نشود رسول اکرم (ص) فرمودند:آنچه که برای خود می خواهی برای دیگران نیز بخواه، آنچه را که برای خود نمی خواهی برای دیگران نیز مخواه.

ه-  -هرگز از انتقاد نترسد---از انتقاد هراسی به دل نداشته باشد، اگر بداند که انتقاد دیگران چه فایده بزرگی برای اودارد با آغوش باز می پذیرید، بزرگی از بزرگان دین می گوید جامعه اسلامی زمانی به سعادت وخوشبختی می رسد که اعضاء آن به انتقاد سازنده اهمیت دهند. مولا علی (ع) می فرمایند: اندرز را از کسی که آنرا به شما هدیه می کند بشنو و آن را با جان و دل بپذیر.

ادامه دارد

دیدگاه شما

آخرین اخبار