نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. ارديبهشت 1394 - 17:53   |   کد مطلب: 15419
پس از آنکه عربستانی ها در جنگ علیه یمن در عملیاتی موسوم به "طوفان قاطع " شکست خورده ، دست به عملیات جدیدی به نام "بازگشت امید" زدند . اما این عملیات همانند عملیات قبلی با شکست مواجه شد و به موجب این شکست و برای تجدید قوا عربستانی ها مجبور به درخواست کردن آتش بس موقت شدند.

به گزارش ملایری ها به نقل از رهیاب ، این روزها شاهد تحرکات جهت دهی شده فعالان فضای مجازی عربستانی و تجزیه طلبان علیه ایران هستیم .

پس از آنکه عربستانی ها در جنگ علیه یمن در عملیاتی موسوم به "طوفان قاطع " شکست خورده ، دست به عملیات جدیدی به نام "بازگشت امید" زدند . اما این عملیات همانند عملیات قبلی با شکست مواجه شد و به موجب این شکست و برای تجدید قوا عربستانی ها مجبور به درخواست کردن آتش بس موقت کردند .

مقامات عربستانی که در تریبون های مختلف تلویحا شکست خود در یمن را به گردن جمهوری اسلامی ایران انداخته ، در پی راه فرار از بحرانی که دامنگیر آن ها شده و همچنین تحریک افکار عمومی برای جلوگیری از کمک ایران به یمن و ادامه بمباران منازل مسکونی یمن ، دست به دامن جنگ روانی در فضای مجازی علیه ایران شدند .

عربستانی ها در یاین خصوص برای تحریف و تشویش اذهان عمومی خبرهای بی اساسی را در فضای مجازی منتشر کردند ، شایعه هایی از قبیل درگیری و کشتار در اهواز و شهرستان های استان خوزستان ، بزرگنمایی اتفاقات غرب کشور و همچنین درگیری در تهران را منتشر کردند .

سقوط هواپیمای آنتوف در مهرآباد

در توییتر خبر فوری منتشر شد مبنی بر اینکه " هواپیمای آنتوف با 30 سرنشین در فرودگاه تهران دچار سانحه شد " .

این خبر را سایت عربستانی "عاجل" در توییتر منتشر کرد . سایتی که توییتر آن را به عنوان یک سایت معتبر و رسمی تایید کرده و در توییتر فعالیت زیادی انجام می دهد .

این سایت خبر فوق را به نقل از خبرگزاری فارس درج کرد، پس از آنکه به آرشیو خبرگزاری فارس مراجعه کردیم متوجه شدیم این خبر متعلق به سال 85 است .

این خبر شاید اولین کلید و استارت عربستان برای جنگ روانی علیه ایران بود ، آن ها با منتشر کردن این خبر قصد تشویش اذهان عمومی و تهییج احساسات مردم را داشتند . البته عربستان در این کار ناموفق هم نبودند زیرا این خبر حتی در فضای فارسی و در شبکه های موبایلی از جمله واتس اپ و وایبر نیز توسط ایرانی ها منتشر شد .

 





 

شایعه هک ، سایت وزارت دفاع ایران

 

عربستانی ها که قافیه در فضای حقیقی و در جنگ علیه یمن باخته اند ، برای دلخوشی طرفداران خود عکسی را منتشر کردند و ادعا کردند که هکرهای عربستانی سایت رسمی وزارت دفاع ایران را هک کرده و عکس پادشاه عربستان را در کنار پرچم عربستان و واژه "عاصفة الحزم" درج کرده است .

اما غافل از اینکه این عکس ، صرفا عکس فتوشاپی بوده و حکایت از آرزوهای عربستان را دارد و گرنه از این عکس ثابت نمی شود که سایت وزارت دفاع ایران هک شده باشد و فقط یک عکس ساده می باشد .

 

کینه عربی هم سوژه خلقی ها شد!

 

یکی از فعالان خلقی که بیرون از کشور متواری شده و با نام مستعار "محمد مجید الاحوازی " در توییتر فعالیت میکند ، خبر روزنامه شرق را با شیطنت دستکاری کرد .

وی  برای ایجاد حس نفرت کشورهای عربی علیه ایرانی ها تیتر روزنامه شرق "کینه عربی" را دستکاری کرد . این مزدور که با زبان فارسی آشناست ، تیتر و خبر روزنامه شرق را اینگونه ترجمه کرد : " یک روزنامه ایرانی خبر صفحه اول خود را مختص اجلاسیه کمپ دیوید قرار داد و عرب ها را به حیوانات کینه ای توصیف کرد!"

این در حالی است که تیتر خبر اصلا در مورد عرب ها واژه حیوان را بکار نمی برد و صرفا لفظ "کینه" را به کار میبرد که اگر کسی متن خبر را بخواند متوجه می شود ، مقصود از کینه عربی ، همان سنگ اندازی حاکمان عرب در بحث پرونده هسته ای ایران می باشد .

منتشر کردن تصاویر دروغین

اما برخی از فعالین خلقی با تمسخر کردن اذهان عمومی تصویری را در توییتر منتشر کرده و آن را منتسب به اغتشاش در بازارچه کیان اهواز کردند . و در توضیح این عکس نوشتند : ماموران امنیتی ایران در درگیری های بازارچه کیان اهواز به یک جوان 15 ساله تیراندازی کردند .

حالا فارغ از اینکه این خبر صحت دارد یا خیر ، تصویری که وی منتشر میکند حکایت از یک خراش سطحی بر گلو و دست مضروب دارد و اثری از گلوله نمی باشد . هرچند که خبر از اساس کذب است و هیچگونه درگیری وجود نداشته است .

همچنین تصویر دیگری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که آن را منتسب به زندان های ایران کرده اند و نوشته اند :" ماموران امنیتی ایرانی در حال شکنجه و آزار معترضان کرد" .

غافل از اینکه این عکس متعلق به نمایشگاهی است که نمونه شکنجه های ساواک را به نمایش گذاشته و شکنجه گرها ، شبیه سازی شده هستند .

اما عکس دیگری که این روزها در بین کاربران عربستانی منتشر شده ، عکس آموزش مناسک حج در سالن ورزشگاه آزادی تهران است . آن ها در توضیح این عکس نوشته اند : " ایرانی ها بدلیل ممنوعیت حج عمره ، کعبه ای را در تهران بازسازی کرده اند تا از تهران حج عمره را انجام دهند .

این ها نمونه ای از دروغ پراکنی هدفمند عربستانی ها در منتشر کردن تصاویر علیه ایران بود .

عرب هایی که فضای فارسی را هدایت می کنند

برخی از فعالین توییتر در اقدامی هماهنگ ، حساب های جدیدی را ساخته اند و اقدام به منتشر کردن هشتگ ها به زبان فارسی می کنند .

این فعالان که سعی می کردند عرب بودن خود را مخفی نگه دارند ، پیام هایی را به زبان فارسی منتشر کردند که پر واضح بود به زبان فارسی تسلط نداشته و پیام های آن ها نا مفهموم و ناخوانا بودند .

 

جالب است بدانید که اغلب کسانی که پیام های علیه امنیت ایران را بازنشر میکنند عربستانی می باشند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما