نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. تير 1398 - 7:27   |   کد مطلب: 27007
رئیس جمعیت هلال‌احمر ملایر گفت: : علتی که باعث اجرایی نشدن توقف پروژه مجتمع فرهنگی، درمانی و تجاری هلال‌احمر شده بحث تغییر کاربری و پروانه ساخت است و هزینه‌های سنگین پروانه مهم‌ترین مسئله و مشکل جلوی پای هلال‌احمر است و مبالغ پیش‌بینی‌شده خارج از توان این جمعیت است.

به گزارش ملایری‌ها؛  حدود دو سال از تخریب ساختمان قدیمی هلال‌احمر در ابتدای خیابان شهدا می گذرد و زمین آن ظرف این مدت کاربری‌های متفاوتی ازجمله محلی برای تجمع میوه‌فروشان، گلخانه، پارکینگ و … بوده و هرچند راه دسترسی تازه‌ای از این مکان برای بازار قدیمی و مسقف شهر ایجادشده، اما با توجه وضعیت خاکی بودن این قسمت باعث اعتراض برخی همشهریان شده است که برای بررسی آخرین وضعیت این ملک خبرنگار ما به سراغ رئیس جمعیت هلال‌احمر ملایر رفته و با وی گفت‎وگویی انجام داده است.

حسن آبخو در این رابطه در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: مالکیت این زمین از آن هلال‌احمر است که متراژ آن بیش از یک هزار و ۴۰۰ مترمربع می‌باشد.

وی گفت: پس از تخریب ملک قدیمی قرار شد یک مجموعه فرهنگی، درمانی و تجاری در این زمین ساخته شود چراکه این ملک در نقطه‌ای از شهر قرار گرفته که برای همه اهالی شهرستان بهترین دسترسی را دارد.

وی ایجاد مرکز درمانی و توان‌بخشی را از مهم‌ترین اهداف ساخت این پروژه در این ملک دانست و بیان کرد: یکی از وظایفی که هلال‌احمر دارد تشکیل بازارچه خیریه، واحدهای درمانی و توان‌بخشی ازجمله فیزیوتراپی و در همین راستا جمعیت هلال‌احمر ملایر نیز ساخت این پروژه را در نظر دارد.

آبخو گفت: برنامه جمعیت این بود که این پروژه در دو یا سه‌طبقه ساخته شود و علاوه بر پارکینگ یک طبقه تجاری و یک طبقه درمانی و آموزشی باشد.

وی افزود: واحدهای تجاری که در این مجموعه ساخته می‌شود، می‌تواند درآمدزا باشد و از محل درآمد آن به‌صورت یارانه‌ای بخشی از هزینه‌های واحدهای درمانی را تأمین نمود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ملایر به مشکلات سال‌های اخیر این جمعیت اشاره کرد و گفت: در شهر ملایر به دلیل اینکه هلال‌احمر در سال‌های اخیر به‌نوعی کمک داده نشده به‌صورت کلی یک سری عقب‌افتادگی در ساختارهای ساختمانی و تجهیزاتی و خصوصاً مراکز جوانان ایجادشده است.

وی به پیگیری ۱۰ ساله برای صدور سند به نام هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: پس از صدور سند دو سال است که دنبال این بوده که پروانه ساخت این زمین را بگیریم و پروژه موردنظر را که از نیازهای هلال‌احمر است اجرایی کنیم که تاکنون موفق به اخذ این پروانه نشده‌ایم.

آبخو همچنین به مکاتبات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: رئیس جمعیت هلال‌احمر استان نیز با این موضوع موافق بوده و به همراه آقای کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکنون طی چندین جلسه در تهران این مهم را پیگیری نموده و با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جمعیت هلال‌احمر و سایر مسئولین هم جلساتی برگزارشده و تا حد زیادی قانع شده‌اند که این سرمایه‌گذاری انجام شود به‌شرط اینکه در سطح شهرستان ملایر همکاری‌های لازم صورت پذیرد، اما تاکنون دراین خصوص اتفاقی نیفتاده است.

وی به مزایای اجرای این طرح در شهرستان اشاره و عنوان کرد: ما در شهر ملایر مرکز دولتی نداریم که بخواهد به مردم و به‌خصوص بیماران خدمات توان‌بخشی ارائه کند و بیمارانی که نیاز به بحث فیزیوتراپی یا دیگر بخش‌های توان‌بخشی داشته باشند باید به بخش خصوصی مراجعه کنند که هزینه سنگینی برایشان دارد و یا به شهرهای دیگر مراجعه کنند که آن نیز مشکلات خاص خود را دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ملایر تأکید کرد: بیماران زیادی در ملایر داریم که درگیر مشکلات این‌چنینی هستند که ازجمله می‌توان به بیماران سرطانی اشاره کرد که پس از پرتودرمانی به فیزیوتراپی نیاز دارند و یا کسانی که بیماری ام‌‌اس داشته علاوه بر بحث تأمین دارو به توان‌بخشی هم نیاز دارند.

وی تجمیع ارایه خدمات به واحد جوانان را یکی دیگر از مزایای اجرای این پروژه دانست و تصریح کرد: واحد جوانان هلال‌احمر بسیار فعال و پر پتانسیل است که می‌تواند منشأ بسیاری از خدمات برای شهر باشد، ازجمله دوره‌های آموزش که از گذشته بوده و اکنون در ملایر به دلیل کمبود ساختمان، از مدرسه متروکه شهید سرگرد بیات برای اجرای این برنامه‌ها و آموزش‌های بخش جوانان استفاده می‌شود که به صورت استیجاری می‌باشد.

آبخو گفت: سالانه بیش از ۲ هزار نفر در این بخش آموزش داده می‌شوند که اکنون این آموزش‌ها در یک مکان نامناسب انجام شده و اگر مسئولین شهرستان همکاری کنند و این پروژه احداث شود بخش زیادی از این مشکل جوانان حل خواهد شد.
وی بر لزوم همکاری ویژه مسئولین علی‌الخصوص شورای اسلامی شهر و شهرداری برای اجرای این پروژه تأکید کرد و گفت: اگر متولیان مربوطه کمک دهند و بحث تغییرکاربری زمین انجام‌شده و پروژه اجرایی شود حرکت خوبی شکل‌گرفته و خدمات خوبی به شهروندان عزیز و قدرشناس ارائه می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ملایر افزود: متأسفانه علتی که باعث اجرایی نشدن توقف این پروژه شده بحث تغییر کاربری و پروانه ساخت است و هزینه‌های سنگین پروانه مهم‌ترین مسئله و مشکل جلوی پای هلال‌احمر است و مبالغ پیش‌بینی‌شده خارج از توان این جمعیت است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار