نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. خرداد 1399 - 8:22   |   کد مطلب: 28530
مدیر کمیته امداد امام خمینی ملایر خبر داد :
جمع آوری بیش از دو میلیارد تومان زکات سال گذشته در ملایر
تیمور کرمی مقدم گفت: سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان زکات در ملایر جمع آوری شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ «تیمور کرمی مقدم» گفت: شهرستان ملایر درحدود یک دهه است که در جمع آوری زکات در استان همدان حرف اول را می‌زند و رتبه برتر را طی سالهای اخیر در حوزه زکات در استان به خود اختصاص داده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر  با اشاره به جمع‌آوری زکات در ملایر در سال گذشته افزود:  سال  گذشته در شهرستان ملایر دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه  این میزان زکات جمع آوری شده د شامل زکات پروژه، مستحبی ، زکات فطریه و محرومین بوده تصریح کرد:  از میزان زکات سال گذشته  ۸۱۵ میلیون تومان زکات فطریه و ۲۹۳ میلیون تومان زکات مستحبی بوده است.
 وی با بیان اینکه شهرستان ملایر از سال ۸۸ در استان همدان در بحث زکات رتبه اول را داشته است گفت:  در سال گذشته نیز شهرستان ملایر رتبه اول را داشته و در دو ماهه اول امسال نیز رتبه برتر را از در استان همدان داشته‌ایم .
کرمی مقدم از جمع آوری بیش از ۴۷ میلیون تومان زکات فطریه در شهر ملایر در سال جاری خبر داد و افزود:این میزان فقط در خود شهر ملایر است ومیزان جمع آوری زکات فطریه در شهرهای مجاور و روستاها  نیست.
وی گفت: با هماهنگی انجام شده با هیات امنای مساجد در روستاها زکات فطریه جمع آوری شده در روستاها بین افراد نیازمند و زیر پوشش کمیته امداد درهمان روستا توزیع و صورت جلسه آن به کمیته امداد امام خمینی ملایر داده می شود.
وی  با بیان  طی دو ماهه گذشته نیز بیش از  ۱۵ میلیون تومان زکات مستحبی  در ملایر جمع‌آوری شده است گفت: این میزان تا پایان سال افزایش خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ملایر قطب تولید انگور و کشمش است گفت: بیشترین  زکات در محصولات کشاورزی ملایر در محصولات کشمش، گندم و جو و...، است  که امیدواریم با توجه به برداشت محصولات کشاورزی طی ماه‌های آینده شاهد افزایش زکات در شهرستان ملایر باشیم. 
وی با بیان اینکه پرداخت زکات علاوه بر برکت و افزایش محصولات  علاوه بر کمک به محرومان در  در امور عام المنفعه  هزینه می‌شود گفت: پرداخت زکات پروژه در همان روستاها هزینه شده و باعث توسعه و آبادانی  روستاها می‌‌شود  که روحانیون و مبلغان حوزه زکات شهرستان در سال‌های  اخیر در این حوزه به خوبی ورود پیدا کرده و در بسیاری از روستاهای شهرستان پروژه های زکات  انجام شده است./شبستان

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار