نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. مرداد 1394 - 0:56   |   کد مطلب: 16309
نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی محور شرقی الرمادی استان الانبار موفق شدند کنترل محور دفاعی عناصر تروریستی در منطقه «حصیبه» در شرق الرمادی را در دست بگیرند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، نیروهای امنیتی عراق امروز یک خودروی بمب گذاری شده را در منطقه «عین التمر» کربلای معلی حامل 150 کیلوگرم مواد منفجره را کشف و ضبط و راننده آن را دستگیر کنند.

نیروهای عراقی در شهرستان عین التمر در استان کربلا یک خودروی بمب‌گذاری شده را در ورودی المشکات بدون هیچ تلفاتی شناسایی و کشف کردند.

تسلط ارتش عراق بر مناطقی در الانبار

خبر دیگر از عراق اینکه، ارتش موفق شد در عملیات خود برای پاکسازی محور شرقی شهر الرمادی بر محور دفاعی عناصر تروریستی در منطقه «حصیبه» در شرق الرمادی تسلط پیدا کنند.

«ابوعزام» مسئول عملیات تروریستی داعش در شمال فلوجه نیز در عملیات نیروهای مشترک عراقی در روستای البوعکاش در شمال فلوجه استان الانبار کشته شد.

علاوه بر آن نیروهای عراقی در راستای عملیات آزادسازی شهر فلوجه وارد شهر «الخمسه کیلو» در غرب الانبار شدند و از عملیات انتحاری داعش با سه خودروی بمب گذاری شده در محور غربی الانبار جلوگیری کردند.

نیروهای مشترک عراقی همچنین مسیر ارتباطی و امدادرسانی داعش برای انتقال افراد مسلح و مهمات بین مناطق الرمادی را مسدود کردند.

در همین ارتباط، عید الکربولی سخنگوی شورای استانداری الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق توانستند تمامی خطوط ارتباطی و امدادرسانی داعش در شهر رمادی را مسدود و اکنون نیز تلاش می‌کنند تمامی راه‌های ارتباطی آنان را قطع کنند.

در استان صلاح الدین نیز نیروهای «گردان‌های حزب الله عراق» موفق شدند منطقه البوجراد در بیجی را آزاد کنند و راه ارتباطی با پالایشگاه بیجی را باز کنند.

در این عملیات نیز «مناف حمید الجواری» عضو برجسته داعش به دست نیروهای امنیتی در منطقه البوجواری در شمال شهرستان بیجی از پای درآمده است.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که 15 تروریست داعش در درگیری با نیروهای عراقی در بیجی واقع در شمال تکریت کشته شدند.

در همین حال، نیرو هوایی عراق وارد شد و مواضع داعش و تجهزات و دو تانک آنها را به هنگام عقب‌نشینی در مسیر ارتباطی بین منطقه الصینیه و مناطق نزدیک آن در استان صلاح الدین هدف قرار داد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار